torsdag 21. oktober 2010

Allerede i 2015

Morgendagens teknologier sier Gartner i sin siste trendrapport vil være vanlig allerede om 5 år. Ubeskjedent vil jeg nevne at jeg i mitt foredrag på NHO Grafisk sitt landsmøte i september: e-Gutenberg i mulighetenes marked, pekte nettopp på ePad (tablett), cloud computing (nettskytjenester) og 3Dprint som teknologidrivere for morgendagens grafiske tjenestetilbud.
Teknologiene er drevet av kundenes ønske om opplevelser og interaksjon. Om vi har fokus på disse behov når vi møter våre kunder vil deres behov drive bedriftens tjenestetilbud. Utvikle kundedrevne løsninger. Behovene er der. Kundene er der.
Teknologien er virkemidlet aldri målet. I noen tilfeller kan de være utløsende for å kunne synliggjøre løsninger før behovene er klart uttrykt. De bedrifter som kan tilby like tekniske muligheter som base for nye tjenester vil høste rikt. Kunder vil flokke til, kreve å bli hørt, sett og få delta i opplevelsen og utviklingen av en interaktiv tjeneste. Den som tør får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar